چگونه یک دوربین مداربسته امنیتی خریداری کنیم

  • مدیر سیستم
  • 2016-09-23 00:07:14
CCTV نام اختصاری دوربین‌ مداربسته است و نوعی سیستم دوربین امنیتی می‌باشد و همه این نوع دوربین‌ها به یک سیستم مونیتورینگ وصل می شوند. از آنجا که دوربین های مداربسته درحال‌حاضر محبوبیت پیدا کرده‌اند و مقرون به صرفه هستند، صاحبخانه‌ها با آگاهی از اینکه خانه‌شان امن می شود احساس راحتی بیشتری دارند و کسب‌وکارهای داخل خانه و سایر کارهای شخصی از امنیت بیشتری برخوردار شده‌است. 
 
1- نیازهای خود را ارزیابی کنید: آیا شما می‌خواهید نظارت کامل روی رفت‌‌وآمدها و اتفاقات داشته‌باشید؟ آیا می‌خواهید چهره‌ها، کالاها و جمعیت را مشاهده‌کنید؟ آیا شما نیاز به سیستم‌های امنیتی دوربین مداربسته بی‌سیم یا سیمی دارید؟ آیا شما نیاز به سیستم‌های دوربین مداربسته در فضای داخلی یا فضای خارجی دارید؟ آیا می‌خواهید از یک دوربین شبکه IP بهره مند شوید؟ آیا نیاز به 1 یا 2 یا 8 یا 16 دستگاه دوربین دارید؟ بودجه تان چقدر است؟
2- نوع دوربین را انتخاب کنید: بر اساس نیازتان و محیط ضبط، شما می‌بایست بهترین دوربین را انتخاب کنید:
• یک دوربین امنیتی رنگی سیمی استاندارد:  امروزه اکثر دوربین‌های امنیتی سیمی در محیط‌های داخلی / خارجی استفاده می‌شوند و یک IR (وابسته به اشعه مادون قرمز) برای برش فیلتر جهت دید در شب دارند (تصویردیده شده در شب به صورت سیاه و سفید همراه با جزئیات خواهد‌بود). دوربین‌های سیمی در پایانه‌های BNC یا DIN (پورتهای اتصال) دردسترس هستند و به کابلهای ویدئو نیاز خواهندداشت.
 
• بی‌سیم:  بیشتر مردم از دوربین‌های بی‌سیم بعنوان یک راه مقرون به صرفه برای ساخت سیستم کامل نظارت در خانه یا کسب و کار خود استفاده می‌کنند. آخرین دوربین‌های بی‌سیم دیجیتال امن هستند و فارغ از دخالت رابط کاربری دستگاههای خانگی می‌باشند .

 
• IP یا شبکه: دوربین‌های IP (پروتکل اینترنت)، یا دوربین‌های شبکه انتخاب دیگر هستد. این دوربین‌ها درست مثل یک کامپیوتر یا سایر دستگاههای قابل اتصال به اینترنت، به روتر کامپیوتر شما وصل می‌شود. دوربین‌های شبکه IP به شما اجازه دسترسی به دوربین‌ها از راه دور و از طریق اینترنت را می‌دهند. بسیاری از آنها مستقیما به شما امکان ضبط ویدئو در کامپیوترتان و یا در یک ضبط کننده ویدئو شبکه (NVR) را می‌دهند.
 
3- نوع و کیفیت از تراشه تصویربرداری در دوربین را مدنظر داشته‌باشید: دوربین‌های امنیتی مداربسته، تصاویر را با استفاده از تراشه‌های CMOS یا CCD ایجاد می کنند. دوربین‌های خیلی ارزان یا کوچک معمولا از تکنولوژی CMOS استفاده می‌کنند و البته کیفیت ویدئوهای تولیدشده و حساسیت به نور بسیار ضعیفی دارند.   اما تصاویر دوربین‌های مداربسته  با استفاده از تکنولوژی CCD کیفیت مناسبتر و بهتری دارند. اندازه تراشه CCD به طور نرمال 4/1 و 3/1 و یا 2/1 است. بنابراین به عنوان یک قاعده کلی باید گفت که اندازه‌های بزرگتر، کیفیت بالاتری در تولید تصاویر دارند و البته گرانتر هستند. با این حال چگالی تراشه‌های 4/1 و 3/1 امروزی می‌توانند تصاویر بهتری نسبت به تراشه‌های 2/1 و 3/1 قدیمی تولیدکنند. 
 
4- انتخاب دوربین سیاه سفید یا رنگی: اگر شما تصمیم به استفاده از دوربین در محیطی کم نور دارید، به شما توصیه می‌شود یک دوربین مداربسته سیاه و سفید بخرید. دوربین رنگی تنها مناسب فضای داخلی با شرایط نوری مناسب است. بسیاری از دوربین‌های رنگی با رزولوشن بالا، یک برش فیلتر IR برای دید در شب استفاده می‌کنند.
 
5- سطح نور   را درک کنید: سطح نور یک مشخصه بسیار مهم است. سطوح نور، قابل اندازه‌گیری در Lux هستند. عدد پایین‌تر، نشاندهنده نور کمتر است و منجربه تولید تصاویر روشن می‌شود.
 
6- رزولوشن را درک کنید: هرچه شماره رزولوشن بالاتر باشد، تصویر واضح‌تر خواهندبود.  سطح رزولوشن دوربین معمولا 330 خط است اما در دوربین‌هایی که تصاویر با رزولوشن بالاتر تولید می‌کنند بیش از 440 خط است.
 
7- یک مانیتور که با رزولوشن دوربین مداربسته شما مطابقت داشته‌باشد انتخاب کنید. 
 
8- ضبط کننده سیستم دوربین مداربسته: DVR (ضبط کننده دیجیتالی ویدئو ) که بر روی دیسک‌های سخت کار ضبط را انجام می‌دهد گزینه بهتری است. 

تولیدات شرکت ایده پردازان

شرکت ایده پردازان دارای محصولات متنوعی در زمینه مهندسی نرم افزار ، اتوماسیون اداری ، خانه هوشمند ، دوربین مداربسته می باشد که خواهشمندیم جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحات مربوط به آنها مراجعه فرمایید

ایده پردازان

ایران ، تهران ، شهرک غرب
بلوار خوردین ،توحید 1 ، پلاک 132

info@eadepardazan.com

تلفن : 88563225

فکس88563138


کپی رایت ©2009 کلیه حقوق برای شرکت ایده پردازان محفوظ است.